چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
سرخط خبرها

روح‌الله ایزدخواه: نیاز به یک جنبش نرم افزاری در حوزه بودجه داریم

  • کد خبر: ۱۵۳۰۵۴
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
روح‌الله ایزدخواه: نیاز به یک جنبش نرم افزاری در حوزه بودجه داریم
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به یک جنبش نرم افزاری در حوزه بودجه داریم که رهبر انقلاب ۱۵ سال پیش در مورد لزوم آن سخن گفته اند.

 «روح الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش ملی «برای آینده» که عصر امروز در مجتمع درمانی آموزشی امام رضا (ع) مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: بودجه سال آینده، طرح متفاوتی از بودجه های سال های گذشته ندارد و همان مشکلات بنیادی و ساختاری در آن است. البته اتفاقات خوبی جزئی هم در آن کم نیست.

وی تاکید کرد: ما نیازمند فراتر از این مدل برنامه ریزی هستیم. به تغییر در تفکر و رویکرد نیاز داریم که البته فقط از ععهده مجلس ساخته نیست. دولت و نخبگان و پژوهشکده‌های تخصصی برنامه و بودجه باید به کمک بیایند. مدل های جدیدی از بودجه ریزی در دانشگاه ها تولید و ترویج شود و به مجلس و حاکمیت وارد شود. نیاز به یک جنبش نرم افزاری در حوزه بودجه داریم که رهبر انقلاب ۱۵ سال پیش در مورد لزوم آن سخن گفته اند.

«الگوی جهادی مردمی حکمرانی در کشور» احیا شود

وی همچنین در زمینه راه‌های حل مشکلات کشور، ‌با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات کشور با الگویی برگرفته از الگوی ایجاد «جهاد سازندگی» امکان پذیر است گفت: من این الگو را «الگوی جهادی مردمی حکمرانی در کشور» نام گذاشته ام. 
وی افزود: برای خروج از این اعوجاج، دولت باید به مردم ایمان بیاورد و آنها را وارد عرصه حکمرانی کند. نخبگان از حاشیه به متن وارد شوند و فرهنگ عمومی کار و تلاش در کشور حاکم شود. از سوی دیگر، دولت باید در استقرار عدالت اجتماعی با قاطعیت حرکت کند و انحصارات و تبعیضات حتی قانونی را بر هم بزند. رسانه ها هم در خدمت این جریان باشند. البته در کف اجرای این موارد، امید و سرمایه اجتماعی هم لازم است که با اجرای همین حرکت ها ایجاد می شود.
ایزدخواه خاطرنشان کرد: در این ۴۰ سال، ره صد ساله را رفته ایم. در مقایسه با کشورهای همتراز و با وجود جنگ و تحریم ها و ... بیش از ۴۰ سال حرکت کرده ایم. اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به نفع حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت نهایی استفاده کنیم. آن هم به دلایل مختلف از جمله عقب ماندگی در سیاستگذاری ها، التزام به عدالت اجتماعی، تنظیم روابط اقتصادی، اتکا به نخبگان و عوامل مردمی و ... . راه های مردم را انواع مداخلات و محدودسازی ها و حمایت های ضمنی از انحصارها بسته ایم. هنوز مدل های مافیایی در اقتصاد کار می کند. این ساختار باید اصلاح شود و مکانیزم به نفع مردم تغییر کند تا سرعت رشد افزایش یابد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: باید مدلی که امام (ره) در ابتدای انقلاب در مورد روستاها پایه گذاری کرد احیا شود. در آن سالها مسئله توسعه نیافتگی روستاها مطرح شد و امام (ره) یک نهضت اجتماعی را با عنوان «جهاد سازندگی» و در کنار سیاستگزاری های دولت راه اندازی کرد. این کار، منجر به آن شد که آرایش جدیدی از عناصر اجتماعی و دولت شکل بگیرد. نتیجه داد و منجر به خلق مدل جدیدی از حکمرانی مبتنی بر مردم، نخبگان و همبستگی و مشارکت جمعی شد. حل مسائل با همین الگو و البته با توجه به اقتضائات روز، امکان پذیر است. من این الگو را «الگوی جهادی مردمی حکمرانی در کشور» نام گذاشته ام. دولت و مجلس انقلابی هم همین الگو را اجرا کند و اتفاقا مردم هم آماده اند. به جای استفاده از نسخه های وارداتی که در اجرای آن شکست خورده ایم، مدل خود را توسعه دهیم و این هم شعار نیست.
 

 

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->